4 Nisan 2011 Pazartesi

kelebek etkisinden anladığım...


yıl 1994 üniversiteye giriş sınavı nam-ı diğer öys...sınavın son anları, gözetmen cevaplarınızı kontrol edin ,sınavın son beş dakikası uyarısında bulunmuş. sosyal bölümde, bazılarından emin olmasam da 72 sorunun 72sini de yanıtlamışım,matematik özürlü olduğumdan sadece 12 yanıtım var( daha fazlası da imkansızdı zaten benim için) türkçede ise 67 soru vardı ve ben 66 sını yapmıştım bir sosyal öğrencisi için sınav iyi geçmiş sayılırdı. matematik olmadığından boğaziçi hayalleri kurmasam da son beş dakika, sınavı tamamlamış ,hukuk veya uluslararası ilişkiler hayali kuruyordum.gözetmenin son beş dakika uyarısı ile sözel kitapçıkta tek boş bıraktığım soru geldi aklıma. türkçe bölümünün son sorusu 67.soru... yukarıda eserleri verilen edebiyatçıyı soruyordu. a şıkkında tevfik fikret c şıkkında namık kemal vardı. neden boş bıraktığımı anladım, çocukluğumdan beri ikisini nedense karıştırırdım. namık kemal fıkralarını tevfik fikret diye anlattığım bile olmuştu.ama o an fark ettim eserler arasında ''haluk''la ilgili bir şey yoktu tek karıştırmadığım tevfik fikret'in oğluydu, o halde doğru yanıt namık kemal'di. tam kalemimi c şıkkını üzerine koydum karalamaya başlıyordum ki birden hiç düşünmediğim bir şey geldi aklıma. dedim şimdi ben bu 10mm çapında kutuyu karaladığımda hayatım mı değişecek? ne olacak? gözetmen son beş dakika demeseydi bakmayacaktım bile, bu kadın kaderimi mi değiştirdi? o karalama neyi değiştirecek? sonra da niye ben bunları düşünüyorum düşündüğüme göre karalamasam mı? karalamak hayatımı kötü mü yapacak da bunlar aklıma geldi? falan diye bir sürü o sırada akla hayale gelmeyecek bin tane psikopat senaryo üretip velhasıl karalamadan verdim testi.ertesi gün oldu gazeteden cevaplara baktım doğru yanıt c) namık kemal... o an çok üzüldüm zaten sosyalden 6 türkçeden 5 yanlışım çıkmış bi de bildiğim soruyu tuhaf ruh halim yüzünden işaretlememişim sinir oldum. neyse aradan günler geçti sonuçlar açıklandı. o zaman internet minternet de yok tabi sonuçları dersaneden (mef) öğrendik. ts puanım 474,262 ile i.ü iletişim f.radyo-tv-sinema'yı kazanmışım sosyal puanıma baktım 463.181 rtv-sinema tercihimin bi üstünde marmara hukuk vardı puanına baktım 463.313. s puanı için bir türkçe sorusu 1.9 olduğuna göre namık kemal beni 465.081 puandan ederek marmara hukuk yerine istanbul r-tv-sinemaya sokmuştu o zamandan sonra çok düşündüm kaderi kendi elimle değiştirdiğimi nerdeyse tüm hayatımı. o kutu karalanmış olsaydı 12 yıldır televizyonda çalışan ben şu an belki bi avukattım. televizyon da sadece izlenen bi şeydi benim için.
4 yaşındaki oğlum, en yakın arkadaşlarım hiç biri ama hiç biri olmayacaktı, belki de ben olmayacaktım. bunları düşündüm ama olayın bir kelebek etkisi olduğuna çok sonra aydım.evet o kutuyu karalasaydım herşey farklı olacaktı ama sırf benim ve tanıdıklarım için mi? hayır.marmara hukuka son sırada 463.313 le giren arkadaş bi alt tercihine inecekti şu an bi yerlerde avukat olan arkadaş belki bi köyde öğretmen olacak tüm tanıdıkları farklı olacaktı. öğretmenliğe son sırada giren bi alta kayacak belki de öğrenciler yerine bankada paralarla uğraşacaktı. belki de ekşide yazar olan 1994 girişli bi arkadaş bile benim o kutuyu karalamamamla şu an başka hayatı yaşıyor ve belki de üniversiteye giderken trafik kazası geçirip ölen birisi hayattta belki başka birisi ölü olacaktı.
işte benim kelebek etkisinden anladığım bu
bir karalama veya karalamama ve binlerce insanın sonsuz olasılıklar evreninde başka hayatları yaşaması
bak yazarken yine tuhaf oldum
karalasamıydım acaba ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder